Växjö Golfklubb har valt att satsa på sociala medier, för att marknadsföra sin fantastiska bana. Efter månader av planering var det äntligen dags att spela in film tillsammans med avsikt att locka nya gäster till Växjö Golfklubb och banan som ligger vackert mellan både ett naturreservat och Helgasjön. Växjö golfklubb önskade en reklamfilm på en minut samt en story på tio sekunder att visa upp och marknadsföra i sina sociala medie-kanaler för att locka gästspelare från större delar av Sverige.
Dagen började med inspelning klockan 06.45 då det är full aktivitet hos banans vårdpersonal. Inspelningen pågick hela dagen förutom en paus mellan 10 - 14 för att sedan avslutas på kvällen vid 18.00 när kvällssolen var framme.
Golfklubben själva är stolta över naturen som omger banan, banans välskötta detaljer och sina fantastiska banarbetare vilket vi gärna ville förmedla i filmen.
Det som är viktigt för mig att ha med i beräkningarna vid ett sådant här projekt är att kunna sluta hela cirkeln samt hitta och följa den röda tråden genom önskemål från kund, från de som börjar arbetsdagen vid 05.30 och till de som spelar på banan sena sommarkvällar. Total inspelningstid uppgick till 7h och nu är det redigeringen som står för dörren innan projektet lämnas över till banan igen.